bilar tjejigt vs killigt?

Jag har alltid varit tjejen som känt att jag inte riktigt passar in någonstans, 
ni vet precis som att vad jag än gör och vem jag än är med så lyckas jag inte vara en i mängden. 
Vill så gärna bara kunna smälta in någonstans.
Kanske är de mitt egna fel, eller också är de bara så att jag får lära mig leva med de.
Mina intressen är visserligen lite olikt många andra tjejers. 

Och dem tjejerna som väl har bilintresse, dem blir de automatiskt någon slags tävling mellan. Vem som kan mest, vem som har bäst ljud, vem som umgås med flest killar, vem som har snyggast bil.. 
Jag har också varit den tjejen som tävlat med andra tjejer, men den dagen jag slutade med de, den dagen mådde jag genast bättre..
Det tog så mycket energi ifrån än att hela tiden försöka vara bäst med allt, att man liksom glömde bort det roliga med att vara bil intresserad.. 

Sedan finns det och blir det mycket avundsjuka ifrån andra tjejer om man som tjej håller på med bilar.. För man blir något slags "hot", att vi ska ta alla killar ifrån dem andra tjejerna.. Men till er som tror att vi tjejer dom har bilintresse får en massa uppmärksamhet och killar, så tro inte de. Jag vet inte hur många gånger man blir idiot förklarad av killar, hur många som suckar så fort man har en åsikt om något angående bilar.. Vi bil töser lever inte i någon dröm vardag direkt.. Inte nog med att vi anses som hot i tjejers ögon, så gör vi de även i många killars ögon, och råkar vi ha fel i något så får vi höra de resten av livet i princip.  
Killarna ser oss som hot, vi kan ju råka kunna något bättre än dem.. Och dem killarna som inte själva har intresse tycker de är tufft eller gulligt att vi tjejer kan om bilar. Men killarna som själva har intresse, dem tycker inte de är lika tufft eller gulligt, många av dem tycker de är super skoj att göra narr av oss eller leka översittare..

Förstår inte varför allt ska vara så pojkigt och flickigt jämt.. Vill jag rida, måla, sjunga, dansa, meka, ja vad jag än vill, så ska de väll inte spela någon roll om jag har något som hänger mellan benen eller inte! Det som ska spela roll är att jag tycker de är kul som själv håller på med aktiviteten, och att andra folk accepterar mitt val.

Tack å hej! 
Anonym

Ska du gråta ut över detta på grund att du gjorde bort dig framför personer när du skulle fixa med pasta där det defenitivt inte hör hemma? Inse att du inte kan allting alla gånger jag förstår inte hur svårt det är att erkänna sig vara dålig på vissa saker!!!

Svar: va pasta? vart då å vad för pasta??
micaela

angelica

och jag älskar dig precis som du är Micaela. saknade älskade du, du är bäst.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress